Keszthely, Sömögye dűlő, Felgyenes, Büdöskúti völgy, Vadvízárok. Büdöskút puszta, Székmány, Balatonederics vasútállomás

(Menetidő: 4 ó 25 p, távolság: 16 km, szintkülönbség: 285 m)

Keszthelyről a Sömögye dűlőn keresztül elkanyarodik tőlünk balra az országos kék jelzés, a legelő szélén a faludi sík mentén gyalogolva érjük el Felgyenes első házait. Keresztezzük az Algyenes vasúti megállótól kiinduló kék + és sárga jelzésű utakat. Itt csatlakozik hozzánk az ugyancsak onnan jövő zöld jelzésű út is.

Most már ezzel együtt megyünk a családi és üdülőházak között. Rövidesen a zöld jelzésű út balra elkanyarodik, mi pedig itt érjük el a Kűmell fenyőkkel koszorúzott szép szikláját. A kék háromszög jelzésen kis kitérőt tehetünk a környék egyik leglátogatottabb szabadtéri rendezvény helyszínére, a Nagymezőre. Itt kis emelkedő visz fel a csodálatos panorámájú Festetics-kilátóra, és a kikapcsolódást nyújtó Erdei Tornapályára.
A Hosszúszénarétnél összetalálkozunk a Gyenesdiás vasúti megállótól kiinduló kék + és az ott végződő zöld jelzésű turistautasokkal és ezekkel együtt haladunk ÉK-i irányban. Jobbról, kettőstörzsű ezüstnyárfánál a kék + és a zöld jelzésű út balra elkanyarodik a Pórakháti völgybe.Tovább gyalogolva a szép Büdöskúti völgyben, a Hatlábú partjánál jobbra ágazik ki a piros + jelzésű út. Itt több száz éves, magában álló bükkfaóriásban („Ferencz József fája”) gyönyörködhetünk. Továbbra is az igen enyhén emelkedő völgyi úton haladva, balról mellőzzük a Csiderkút nevű volt vízgyűjtő medencét. Nemsokára a Ló-hegy sziklája áll utunk jobb oldalán, majd balra kiágazik a szorosadi útra vezető szekérút. Útcsomópontnál a K-i irányban kiinduló és a Vadvízárokba vezető gyalogösvényen haladunk. A gyalogösvény a patakmederben folytatódik, majd éles kanyarodással megy át az árkon, és egyre emelkedve ér ki a Szorosadból jövő erdei útra. Itt jobbra, DK-i irányba fordulva érkezünk be Büdöskút-pusztára. Az erdésztelep a nagy dolomithegységnek tölcsérszerű lösz öblözetében fekszik. Az erdőkkel körülvett és jól foglalt bővízű kútjából közkedvelt telep, a turista úthálózatok találkozóhelye. (2 ó 28 p).
Az erdésztelepről DK-i irányban kiindulva, fiatal gyertyánosban – a sárga jelzéssel együtt -, emelkedő gyalogúton haladunk a csemetekert felső kapujáig. Itt utunk balra fordul és a csemetekert kerítése mellett lefelé halad. Ahol a sárga jelzésű út elkanyarodik tőlünk jobbra, a Padkő felé, a pár lépés után érintett útelágazásnál a jobb oldali úton. Balról érintjük a régi faiskolát és a Vékonycseri putrit. Ez után É-D-i irányú nyiladék keresztezi utunkat. Itt torkollik be jobbról a Bisekőről vezető piros + jelzésű út. Továbbra is a nyiladékon haladunk lefelé. Jobbról hozzánk csatlakozik a Sípostorokból jövő zöld jelzésű út. Most már azzal együtt haladunk a Székmány jobbára benőtt nyiladékában vezető, erősen vízmosásos útján, egyre meredekebben lefelé. Igen szép kilátás teszi változatossá utunkat. Jó rálátásunk van a Tapolcai-medencére és az abból kiemelkedő gyönyörű bazalthegyekre. A fenyvesben hirtelen jobbra kanyarodással vágunk át DK-i irányban a nyiladékon. A fenyves szélét elérve, utunk igen erős lejtéssel megy le a vízmosás teknőjéig. Utunkról igen szép rálátásunk van a Balatonra és Szigligetre. Eddigi utunkról hirtelen balra, K felé kanyarodással szőlők közé érünk és a szőlők között kanyargó úton haladunk lefelé. Útkereszteződésnél jobbra, egyelőre szintben folytatjuk utunkat, míg újabb útkereszteződésnél balra kanyarodva, ismét lefelé haladunk. Utunk a temető alatti mély útban balra, K-re kanyarodik, a zöld jelzésű út továbbmegy D-i irányban. A mély útból kiérve és balra mellőzve a sportpályát, a falu szélső házainál jobbra fordulunk D-i irányba, de 40 lépés után balra, K-re kanyarodva érjük el a község főutcáját, a Kossuth Lajos utcát. Itt a templom előtt jobbra, az országúton gyalogolunk tovább. A község szélső, jobb oldali utcájánál visszatér hozzánk a zöld jelzésű út. Ezzel együtt haladva érjük el Balatonederics vasútállomását (1 ó 57 p).