Keszthely, Selyem hegy, Cserszegtomaj, Rezi község, Ilona völgy, Falumalmi erdészház, Zerna patak, Zalaszántó

(Menetidő: 4 ó 06 p, távolság: 15 km, szintkülönbség: 236 m)

Keszthelyről balra kiágazó Csák György utcánál elhagyjuk Keszthely utolsó házait, majd átmegyünk a Csókakő-árok betonhídján, és kissé jobbra kanyarodva, ÉNy-i irányban gyalogolunk tovább a hévízi országút mentén. Az első útelágazásnál jobbra, ÉK-i irányban haladó úton szőlők és gyümölcsösök között folytatjuk túránkat.

Balról, DNy, Ny-ról a hévíz – csókakői sárga jelzésű út simul utunkhoz.
Innen balra szép rálátásunk van a Bikedi-dombra, a Gyöngyös patak széles völgyére, Hévízre, a Bükki pincesorra, az egregyi templomra és a felsőpáhoki fennsíkra.
A tetőn érjük el a Szent Donát kápolnát. Balról kőkeresztet mellőzünk, majd összetalálkozunk a Hévíz-Rezi várhoz vezető országos kék jelzésű úttal.
Utunk tetőzésénél (313 m), jobbra a Rezi erdő hatalmas vonulatában, balra a Gyöngyös patak völgyében és a felette emelkedő Zalai dombokban, előttünk pedig a Kovácsi-hegyben gyönyörködhetünk.
Innen utunk nagyjában szintben halad. Jobbra útkiágazást mellőzünk és elérjük a bekerített erdő kapuját.
Átlépve a kapun, ahol a piros + jelzésű út jobbra, ÉK-i irányban a Púpos-hegy felé ágazik, ÉNy-i irányban, a szálerdőben kanyargó úton folytatjuk túránkat.
A balra kiágazó piros O jelzés vezet az Ilona völgy fejénél fakadó, kevés vizű Szent Ilona-kúthoz.
ÉNy-DK-i irányú nyiladékra érve balra fordulunk, és ÉNy-i irányban gyalogolunk tovább.

Utunk felett jobbra szép sziklaeresz ugrik elő az erdő fái közül. Balról mind közelebb húzódik utunkhoz az Ilona völgy mély vízmosása. A völgy kijáratánál érjük el az erdő szélét. Előttünk húzódik a keszthely-sümegi országút a Gráb-híddal. Az országút és az erdő között a jobbra forduló gyalogösvényen, a Nagyséd bal partja és a csemetekert között haladunk ÉK-i irányban. Utunk a kiszögellő erdősarkot átszelve éri el az innen kiágazó púpohegy-ilonavölgyi piros + jelzésű utat. Átkelve a Nagyséd patak pallóján, megpihenhetünk a Falumalmi erdészháznál.
Innen a Nagyséd jobb partján a szép, szelíd patakvölgyben, a K-i irányban húzódó szekérúton gyalogolunk. Átmegyünk a patak hídján, és balra, É-i irányban befordulunk a Zerna-patak völgyébe.
A patak bal partján nagyjából szintben kanyargó ösvényen haladunk tovább. Egy-egy kanyarodónál elő-előbukkan Zalaszántó templomtornya.
Egy jobb oldali völgy kiágazásánál pedig elénk tárul teljes szépségében Tátika bazalthegye a várrommal. Visszapillantva, Rezi várának falmaradványai fehéren világítanak felénk a kimagasló Meleg-hegyről.

Elhagyjuk a templomot és a zalaszántói autóbuszmegállóhelyhez érkezünk (1 ó 43 p).