Gyenesdiás vasúti megálló, Vadlánlik, Tüskéslap, Naturpark Látogatóközpont (Nagymező), Petőhegy (Berzsenyi-kilátó), Büdöskút

(Menetidő: 3 ó 45 p, távolság: 13 km, szintkülönbség: 270 m)
Gyenesdiás vasúti megálló – Vadlánlik – Tüskéslap – Naturpark Látogatóközpont (Nagymező) - Petőhegy (Berzsenyi-kilátó) - Büdöskútpuszta - Padkő-Szobakű barlang - Bélap völgy - Balatongyörök vasúti megálló

A vasúti megállótól a kék + és a zöld jelzésekkel a feldiási csordakútig együtt haladunk a 14. sz. túránál leírt útvonalon. A mára már felhagyott csordakutat elhagyva, ahol a kék + és a zöld út továbbhalad, ÉK-i irányban, a jobbra kiágazó, erősen vízmosásos, emelkedő úton gyalogolunk felfelé. Rövidesen utunktól jobbra, a hegynyeregben kiágazik a Vadlánlikhoz vezető sárga (barlang jelzésű) út, melyen 5 perc alatt érünk a barlanghoz. Utunkat továbbfolytatva és átmenve a borókás kopár hegyoldalon, érjük el a Tüskéslapot. É-i irányban vezet át gyalogösvényünk a szép fenyőerdőig. Az erdei ösvények elágazásánál, a jobb oldali gyalogúton továbbra is az öreg fenyves mellett haladunk. Átlépve a K-Ny-i irányú nyiladékon, az egyre emelkedő bal oldali úton haladunk a szálerdőben. Áthaladva a hegygerincen, találkozunk a Vonyarcvashegyről felvezető piros jelzésű úttal. Ezzel együtt, az újból egyre emelkedő úton érjük el a Pető-hegy csúcsára balra felvezető sárga háromszög és piros jelzésű ösvényt (1 ó 02 p). (Ezen az ösvényen 6 perc alatt fordulhatunk meg a Pető-hegy 355 m magas csúcsáról.) Az 1961-ben újjáépített, Berzsenyi Dánielről elnevezett kilátóról és az arról elénk táruló panorámáról a 18. sz. útleírásban emlékezünk meg. A csúcsra vezető ösvényről utunk hullámzó terepen vezet. Jobbról elérjük a Vadmező új telepítésének kerítését, és ahol az elmarad tőlünk, állandó emelkedéssel haladunk a hegygerincig. Innen már a gerinc alatt húzódó szekérúton balra, É-i irányban, jobbára szintben gyalogolunk. Utunk bal oldalán fiatal fenyves, jobbról szálerdő kísér. Balról betorkollik az Öregszéktető felől vezető piros + jelzésű út. Jobbról előbb a Cseri völgyből vezető zöld jelzésű út, majd tovább haladva, ugyancsak jobbról a Szent Mihály-domb felől jövő kék jelzésű út csatlakozik hozzánk. Most már ezekkel a jelzésekkel együtt folytatva túránkat, mellőzzük a csemetekertbe vezető széles kocsiutat és a balra, ÉK-re, a lefelé haladó gyalogösvényen, a szivattyúház érintésével érkezünk be Büdöskútpusztára (0 ó 45 p). A Büdöskút pusztáról DK-i irányban indulunk ki, és egy ideig a 10. sz. túrában leírt piros jelzéssel együtt haladunk. Ahol a piros jelzés balra, a Székmány felé tér, mi jobbra, D-re, a fiatal csepütés erdőbe fordulunk. Utunk jobb oldalán a „Padkő” szép, szálában álló dolomitszikláiban gyönyörködhetünk. Itt csatlakozik be a Kígyós völgyből vezető sárga + jelzésű út. A sziklás előtt balra, K-re eleinte szép bükkfák árnyékában felfelé haladunk. A csepütés és az öreg szálerdő találkozásánál D-re fordulunk, majd a D-i irányban kiinduló nyiladék szekérútján gyalogolunk. A tetőn húzódó nyiladékon érdemes balra felsétálni a csúcsra, ahonnan igen szép kilátásunk van a Márványkőfejtőre (434 m) és balra, a Székmány felé húzódó sziklás völgyre. Utunkat a nyiladékból Dk-re kiágazó, lefelé haladó kocsiúton folytatjuk, mely nagy kanyarodókkal, kezdetben eléggé meredeken vezet le a völgy felé. Útelágazásnál a bal oldali úton megyünk, melyen túránk egy újabb érdekes látnivalójához, a bal oldali, hatalmas sziklafalban levő Szobakű barlanghoz érkezünk (0 ó 48 p).Továbbra is megtartva eddigi irányunkat, a Fekete-hegyen elhagyott nagy nyiladékra, majd az erdőbe jobbra kanyarodó szekérútra térünk. Kiérve a Bélap hosszú rétjére, itt ágazik ki jobbra a Kígyós völgy – padkői sárga +, majd lejjebb, Bisekű felé balra a piros + jelzésű út. Ahol utunkba balról beérkezik a Balatongyörökről induló kék + jelzésű út, pár lépés után mellőzzük az erdészházat. Innen rövidesen szőlők és szántóföldek váltják fel az erdőt, és nemsokára beérkezünk Balatongyörök község első házaihoz. Balról mellőzzük a Bódis keresztet és a tűzőrtornyot. Áthaladunk a balatoni műúton és a község főutcáján gyalogolva, beérkezünk a balatongyöröki vasúti megállóhoz (1 ó 10 p).