Balatongyörök, Kápolnadomb (Szépkilátó), Gargahegyi nyereg, Paphegy, Becehegy

(Menetidő: 2 ó 28 p, távolság: 8,5 km, szintkülönbség: 239 m)

A vasúti megállóhelytől a sárga jelzéssel együtt a község főutcáján, a Kossuth Lajos utcán ÉNy-i irányban indulunk. Elérve a 71-es főutat, azon jobbra fordulunk és É, ÉK-i irányban gyalogolunk. Rövidesen letérünk a főútról és bekanyarodunk jobbra a Kápolna-domb (140 m) jól kavicsozott, gondozott útjára.

A kavicsozott kocsiút elején jobbra kiágazó kék O jelzés kiépített gyalogösvényen vezet a Kápolna-domb tövében, az árnyas szomorúfűzek alatt megbúvó, igen jó vizű és szépen kiépített Római-forráshoz. (Helyreállítva: 2001-ben!)
Ugyancsak gyalogösvény vezet a Szépkilátó fenyőfáitól is. A forrás mellett ifjúsági tábor áll a természetjárók és kirándulók rendelkezésére. A forrás közelében megtalált római telephely maradványai beszédes bizonyságai annak, hogy ezt a helyet már rómaiak is szívesen lakták. Beérve a Kápolna-domb viharedzett fenyőfái alá, az ún. Szépkilátóhoz, innen élvezhetjük a Balaton-part egyik legszebb kilátását. Az itt levő padokon utunk eddigi fáradalmait is kipihenhetjük (21 p).
Körülnézve, balról a boráról híres Bece-hegy szőlőire és a hegyet koszorúzó erdőségre látunk. A Keszthelyi-hegység lábánál sejtelmes, párába burkolózva húzódik meg a Tapolcai-medence, előttünk pedig teljes szépségében bontakozik ki a Szigligeti öböl. A képet a híres „Tapolcai forgószínpad” kialudt vulkánjai, a szép „tanúhegyek” teszik változatossá. Mint a kulisszák sorakoznak egymás mellett és egymás után Szentgyörgyhegy, a várrommal ékesített Csobánc. A szigligeti Várhegyen – a régmúlt idők tanújaként –a magasba nyúló öregtorony falmaradványai rajzolódnak ki. Itt bújik elő a Gulács-hegy cukorsüvegszerű csúcsa. Mint a gyöngyszemek világítanak Szigliget fehérre meszelt házai. A római őrtorony romjait őrző Óvár (Királyné szoknyája) erdős csúcsa zárja le a szigligeti vonulatot. A háttérből magasan kiemelkedik a pusztulásában is örökszép Badacsony, melynek súlyosan megsebzett bazalttestén, mint óriási ravatalon ott feküsznek a hegy lepusztított koronájának kőoszlopai. Átnézve a somogyi partra – a Balaton opálos tükre felett – a Fonyódi-hegy kettős csúcsában gyönyörködhetünk.
Az a csodálatosan szép kép, mely a Szépkilátóról elénk tárul, kitörölhetetlenül élni fog emlékezetünkben, és még maradandóbb lesz akkor, ha gondolatban végig kísérjük ennek a tájnak sok millió éven át történt változását, mely a most megpillantott képet a Pannóniai-tenger eltűnésétől, a vulkáni erők működésének és a sivatagi korszak hatalmas szélviharainak segítségével kialakította.
A Szépkilátótól a kék + és a zöld jelzésekkel ÉNy-i irányban haladunk át a főúton és az enyhén emelkedő úton folytatjuk túránkat.
Az első útkereszteződésnél a zöld jelzésű út jobbra, É, ÉK-i irányban bekanyarodik a Pap-hegy szőlői közé.
Mi az egyre meredekebbé váló gyalogúton a fenyvesbe térünk és Ny-i irányban a kék + jelzéssel együtt meredeken oldalazva érjük el az első dombtetőt. Itt az erdei úton jobbra fordulunk, ugyanitt mellőzünk egy hatalmas dolomit-murva bányát. A kék + jelzésű út a Garga-hegyi nyeregben tőlünk elválik.
Útelágazásnál hegyesszögben, a Csereságya fejénél jobbra fordulunk és D-i, majd DK-i irányban ereszkedünk lefelé. Az erdő szélén, a balról betorkolló úttal haladva érjük el a Csalit-hegyi szőlő DNy-i-ÉK-i irányú szekérútját. Most már az itt hozzánk csatlakozó Balatongyörök-Sípostorok-Balatonederics közötti zöld jelzéssel együtt haladunk jobbra, a becei kápolna irányába.
Elérve a Szt. Háromság kápolnát balra, DK-re fordulunk és most már lefelé haladunk. Egy szép boronaház előtti útelágazásnál elválunk a jobbra eltérő zöld jelzésű úttól. Mi balra fordulva a szőlők között lefelé kanyargó hegyi úton megyünk tovább.
Bicsérdi Ferenc és Tóth Gáspár 1943-ban állított kőkeresztjét balról mellőzve, a balatoni műút irányában gyalogolunk. Elérve a műutat, azon jobbra, DNy-ra fordulunk.
Mellőzzük az autóbusz megállóhelyet, a főútról balra letérünk és elérve a vasútvonalat, bekanyarodunk Becehegy vasúti megállójához (2 ó 07 p).