2017. 3. 28. - Kedd, 10:13 - Névnapok: Hajnalka

Gyenesdiás Önkormányzatának hivatalos oldala

Túra ajánlatok

Országos kék jelzés

(Menetidő: 6 ó 58 p, távolság: 25 km, szintkülönbség: 349 m)

Keszthelyről a piros, a zöld, a piros + és a kék jelzésekkel együtt K-i irányba indulunk. A településről kiérve átvágunk a felgyenesi legelőn és a kék jelzést követve megérkezünk a Nagymezőre.

Országos kék jelzés

(Menetidő: 4 ó 45 p, távolság: 16,5 km, szintkülönbség: 308 m)

Keszthelyről ÉNy-i irányban indulunk Alsópáhok felé, majd rövidesen elérkezünk a Georgikon műemléknek nyilvánított épületéhez. Átlépve a Csókakői árok kis hídján, majd elérve a balra kiinduló, hatalmas bokrétafákkal szegélyezett utat (Fenyves allé), mely bevezet a volt vadaskertbe.

Hévíz- tófürdő - Bükki pincesor - Savanyós kút - Felsőpáhok

(Menetidő: 2 ó 26 p, távolság: 9 km, szintkülönbség: 95 m)

Hévízről Nemesbük irányába indulunk, a Széchenyi út mentén mellőzzük az új Városháza és az Általános Iskola épületeit, valamint a hatalmas víztornyot.

Hévíz – Dobogó – Biked – Cserszegtomaj - Csókakő

(Menetidő: 1 ó 38 p, távolság: 6 km, szintkülönbség: 99 m).

Hévízről utunkat először K-i, majd ÉK-i irányban kezdjük meg. Balról mocsári ciprusok (Taxodium distichum) árnyékolják utunkat. Elhagyjuk a tavat.

bővebben ››

Keszthely – Selyem-hegy-Cserszegtomaj - Rezi község-Ilona völgy - Falumalmi erdészház – Zerna-patak - Zalaszántó

(Menetidő: 4 ó 06 p, távolság: 15 km, szintkülönbség: 236 m)

Keszthelyről balra kiágazó Csák György utcánál elhagyjuk Keszthely utolsó házait, majd átmegyünk a Csókakő-árok betonhídján, és kissé jobbra kanyarodva, ÉNy-i irányban gyalogolunk tovább a hévízi országút mentén. Az első útelágazásnál jobbra, ÉK-i irányban haladó úton szőlők és gyümölcsösök között folytatjuk túránkat.

bővebben ››

Keszthely - Várvölgyi országút - Sátormagas alja – Sátormagas - Csetényi rét - Várvölgy község

(Menetidő: 4 ó, távolság: 14,5 km, szintkülönbség: 223 m)

Keszthelyről az országúton tovább is É-i irányban gyalogolunk. A legelővel szegélyezett út két oldalát váltakozva lomblevelű erdőkkel és fenyvesekkel borított dombok kísérik. Ebben a szép völgyben, amely a Keszthelyi-hegység legnagyobb szélbarázdája, nagyjából szintben kígyózik a keszthely-várvölgyi országút.

bővebben ››

Keszthely – Sömögye dűlő – Felgyenes - Büdöskúti völgy – Vadvízárok – Büdöskút puszta –Székmány - Balatonederics vasútállomás

(Menetidő: 4 ó 25 p, távolság: 16 km, szintkülönbség: 285 m)

Keszthelyről a Sömögye dűlőn keresztül elkanyarodik tőlünk balra az országos kék jelzés, a legelő szélén a faludi sík mentén gyalogolva érjük el Felgyenes első házait. Keresztezzük az Algyenes vasúti megállótól kiinduló kék + és sárga jelzésű utakat. Itt csatlakozik hozzánk az ugyancsak onnan jövő zöld jelzésű út is.

bővebben ››

(Menetidő: 3 ó 45 p, távolság: 13 km, szintkülönbség: 270 m)
Gyenesdiás vasúti megálló – Vadlánlik – Tüskéslap – Naturpark Látogatóközpont (Nagymező) - Petőhegy (Berzsenyi-kilátó) - Büdöskútpuszta - Padkő-Szobakű barlang - Bélap völgy - Balatongyörök vasúti megálló

Bélap völgy - Bisekű-Márványkőfejtő - Sárkányerdői vadászház - Balatonederics

(Menetidő: 1 ó 10 p, távolság: 3,75 km, szintkülönbség: 324 m)

Utunk a Balatongyörök-szobakő barlang-büdöskútpusztai sárga jelzésű útból, a Bélap-völgyből jobbra ágazik ki. Elhaladunk a kis csemetekert kerítése mellett, majd azt és a nagy vadkörtefát elhagyva, a vegyes állományú erdőben balra kanyarodó úton haladunk.

bővebben ››

(Menetidő: 2 ó 17 p, távolság: 7 km, szintkülönbség: 272 m)

Vonyarcvashegy vasútállomás – Kitaibel-kilátó - Cseri kapu – Berzsenyi-kilátó – Büdöskútpuszta – Szent Miklós-forrás – Hegyes-tű - Nemesvita

Kiemelt jelentőségű túraútvonal!

bővebben ››

Gyenensdiás Nagymező Natúrpark – Berzsenyi-kilátó – Büdöskútpuszta - Szentmiklós-forrás – Szentmiklós völgy – Vállus – Jáger ház

(Menetidő: 2 ó 30 p, távolság: 9 km, szintkülönbség: 112 m)

Kiemelt jelentőségű túraútvonal!

A vasúti megállótól a kék + és a zöld jelzésekkel a feldiási csordakútig együtt haladunk a 14. sz. túránál leírt útvonalon. A mára már felhagyott csordakutat elhagyva, ahol a kék + és a zöld út továbbhalad, ÉK-i irányban, a jobbra kiágazó, erősen vízmosásos, emelkedő úton gyalogolunk felfelé.

bővebben ››

Balatongyörök - Kápolnadomb (Szépkilátó) - Gargahegyi nyereg – Paphegy - Becehegy

(Menetidő: 2 ó 28 p, távolság: 8,5 km, szintkülönbség: 239 m)

A vasúti megállóhelytől a sárga jelzéssel együtt a község főutcáján, a Kossuth Lajos utcán ÉNy-i irányban indulunk. Elérve a 71-es főutat, azon jobbra fordulunk és É, ÉK-i irányban gyalogolunk. Rövidesen letérünk a főútról és bekanyarodunk jobbra a Kápolna-domb (140 m) jól kavicsozott, gondozott útjára.

Diási sétaút

Sétánkat Gyenesdiás vasútállomáson kezdjük. A csinos állomásépület elődje 1903-ban egyszerű bakterház volt, amelyet több lépésben bővítettek és 1930-ban elnyerte mai, barátságos tornácos formáját. A balatoni kerékpárutat keresztezve a Fürdő utca kettős vadgesztenye fasora alatt haladunk, és forduljunk jobbra a kanyargós Tanácsház utcába.

Erdei séták jelzetlen utakon

Kis bátorsággal, és tájékozódó képességünket próbára téve kipróbálhatjuk a régi szekérutakon, lovas ösvényeken, vadcsapásokon és nyiladékokon való bolyongás nyújtotta élményeket. A biztonság kedvéért jó, ha térképet és iránytűt magunkkal viszünk.

Séta Gyenesen

A községháza közelében induljunk el északi irányban a település első vándortanítójáról elnevezett Gödörházy utcán. A régi pincék és polgárházak szinte eltűnnek az új épületek, gondozott díszkertek között. Jobbról, kelet felől a György-féle fenyves, a Pipa-hegy lankái kísérik utunkat, miközben a Varsásra érkezünk. Itt  keskeny gyalogúton átvágunk a Lőtéri út felé, s hamarosan a Kűmell sziklái alatt vagyunk. Megmászása veszélyes, sziklás, szakadékos terep.