2018. 10. 15. - Hétfő, 21:28 - Névnapok: Teréz
  • Nyelvek

Gyenesdiás Önkormányzatának hivatalos oldala

Országos kék jelzés

(Menetidő: 6 ó 58 p, távolság: 25 km, szintkülönbség: 349 m)

Keszthelyről a piros, a zöld, a piros + és a kék jelzésekkel együtt K-i irányba indulunk. A településről kiérve átvágunk a felgyenesi legelőn és a kék jelzést követve megérkezünk a Nagymezőre.

Utunkat innen É-i irányban folytatjuk a Meleghegy mellet, ahol elérjük az enyhén emelkedő, homokos Szorosadi utat. Tovább gyalogolva, a 349-es magassági pont és a „Messzelátó” 331 m-es csúcsa között érünk fel a tetőre. Innen továbbra is a szép szálerdőben, enyhén lejtő, árnyas úton haladunk tovább. Jelzésünk hirtelen jobbra tér, és enyhén emelkedő gyalogösvényen vezet.
Kiérünk a fennsíkra, és a Náradfőnél találkozunk a Gyenesdiás vasúti megállóhelytől ide vezetők kék + jelzéssel.

Egy nagy vízmosás fejét, az ún. „szenesgödröt” érintve kanyarodunk be Vállus községbe. Az autóbuszmegállónál egyenlőre a Várvölgy községben vezető országút mentén folytatjuk túránkat.
A kőhídnál, a patakvölgyben kanyargó gyalogösvényre jobbra letérünk az országútról. Gyalogutunk kivezet a várvölgy-tapolcai országútra, melyen jobbra fordulva haladunk tovább. Rövidesen befordulunk a Lázhegy szőlői és présházai között felfelé kanyargó földútra.
A Kőorra 402 m-es csúcsára a kék háromszög jelzésen 4 perc alatt jutunk fel. Bár észak felé korlátolt a kilátás, mégis erről a füves csúcsról nyílik a tájegység egyik legszebb körképe.

Látjuk a Somló szép haranghegyét, a polányi Hosszúhegyet. A távolban emelkedik a Dunántúl legnagyobb bazalt hegyének, a Kabhegynek 601 m magas csúcsa, az égre törő 220 méteres TV-toronnyal.
Látjuk az Agártető kettős kúpját, a bazalt sapkájától szinte teljesen megfosztott Halápot, a szabályos süveg alakú Hegyesdet, a zánkai Hegyestűt, Csobáncot, Szentgyörgy-hegyet, Badacsonyt és Szigligetet. Az itt felcsillanó Balaton somogyi partján a Fonyódi dombok tűnnek fel.
Előttünk a hatalmas Keszthelyi-hegység kiemelkedő csúcsai következnek, a Rezi vár romjai díszes Meleg-hegy hosszú vonulatáig.
Az országos kék jelzés innen a füves hegyoldalon meredeken vezet lefelé, majd átvezet egy erdőrészen.
Szőlők között gyalogolva és a temetőt mellőzve érünk be Lesenceistvánd községbe. Lesenceistvándról Lesencetomajon át térünk rá a Tapolcára vezető országútra.