2018. 4. 20. - Péntek, 23:45 - Névnapok: Konrád, Tivadar
  • Nyelvek

Gyenesdiás Önkormányzatának hivatalos oldala

Bélap völgy - Bisekű-Márványkőfejtő - Sárkányerdői vadászház - Balatonederics

(Menetidő: 1 ó 10 p, távolság: 3,75 km, szintkülönbség: 324 m)

Utunk a Balatongyörök-szobakő barlang-büdöskútpusztai sárga jelzésű útból, a Bélap-völgyből jobbra ágazik ki. Elhaladunk a kis csemetekert kerítése mellett, majd azt és a nagy vadkörtefát elhagyva, a vegyes állományú erdőben balra kanyarodó úton haladunk.

Az árnyas erdei utunk jobb oldalán emelkedik a Bisekű hatalmas sziklafala (kerecsensólymok fészkelő helye). Megmászása 20 perces kitérőt jelent, de a fáradságért bőségesen kárpótol a sziklatetőről elénk táruló gyönyörű kilátás.
Csendben járjunk, hogy a sziklafal üregeiben fészkelő kerecsensólymokat ne zavarjuk.
Innen az enyhén emelkedő patakvölgy szekérútján haladunk tovább. Útelágazásnál a jobbra térő úton gyalogolunk.
Kiérve a széles nyiladékra, annak szekérútján egyre emelkedve folytatjuk túránkat. Az első kiemelkedő pontnál álljunk meg, hogy visszapillantva gyönyörködhessünk a Balatonra kitáruló szép kilátásban.
Utunk rövid szakaszon lefelé lejt, de elhagyva egy régi vaditató falmaradványát – a nyiladék hatalmas fái alatt – egyre meredekebben vezet tovább. Erős kapaszkodással érkezünk fel a Márványkőfejtő 434 m-es csúcsára, melyről ugyancsak szép kilátásban gyönyörködhetünk.
További utunk már nem fárasztó, mert szintben, majd enyhe lejtéssel vezet a Balatonedericset Büdüskútpusztával összekötő piros jelzésű útig. (Innen 35 perc alatt gyalogolhatunk be a piros jelzés nyomán Büdöskútpusztára.)